ANUNȚ IMPORTANT
Liceul Internațional Baia Mare organizează CONCURS INTERN DE TITULARIZARE în data de 18.08.2023 pentru ocuparea posturilor :
- 1 post profesor învățământ primar
- 1 post profesor matematică
- 1 post profesor limba engleză
- 1 post profesor limba franceză
Dosarele de înscriere se depun până în 14.08.2023, în intervalul orar 9-12, la secretariatul școlii (str. Victor Babeș 26B).
Concursul constă în următoarele probe:
– interviu 17.08.2023
– probă scrisă 18.08.2023
Metodologia de concurs poate fi consultată la sediul școlii. Informații suplimentare la sediul situat pe str. Dr. Victor Babeș nr 26B, Baia Mare.
e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. sau la telefon 0729975905.
CALENDARUL PROBELOR ȘI REZULTATELOR DE LA EVALUAREA NAȚIONALĂ
CLASA A VIII-A
ANUL 2023
ANUNȚURI
MAI
Campanie Vaccinare sustinuta de ISJ Maramures – „Vaccinarea – o șansă în plus pentru educație”
IANUARIE 2021
Școala Gimnazială Internațională Baia Mare organizează CONCURS INTERN DE TITULARIZARE în data de 11.02.2021 pentru ocuparea postului :
– 1 post profesor matematică
Dosarele de înscriere se depun până în 05.02.2021, în intervalul orar 9-12, la secretariatul școlii.
Concursul constă în următoarele probe:
– interviu 09.02.2021
– probă scrisă 11.02.2021
În cazul în care activitatea școlilor nu va fi suspendată, se va putea organiza și proba practică în 10.02.2021.
Metodologia de concurs poate fi consultată la sediul școlii.
Informații suplimentare la sediul situat pe str. Dr. Victor Babeș nr 26B, Baia Mare.
e-mail
AUGUST 2020
Școala Gimnazială Internațională Baia Mare organizează CONCURS INTERN DE TITULARIZARE în data de 10.09.2020 pentru ocuparea următoarelor posturi:
– 1 post profesor limba română
– 1 post profesor limba engleză
– 1 post profesor matematică
Dosarele de înscriere se depun până în data de 08.09.2020, în intervalul 9-12, la secretariatul școlii.
Concursul constă în următoarele probe:
– interviu 09.09.2020
– proba scrisă 10.09.2020
Metodologia de concurs poate fi consultată la sediul școlii.
Informații suplimentare se pot oferi la sediul școlii pe str. Dr. Victor Babeș nr 26 B, pe e-mail
MARTIE 2020
Școala Gimnazială Internațională Baia Mare recrutează profesor pentru învățământul primar.
Postul este titularizabil și se poate ocupa prin etapele de mobilitate prevăzute de Metodologia în vigoare.
Așteptăm cu interes să ne contactați pe e-mail
OCTOMBRIE 2019
Școala Primară Internațională organizează in data de 04 octombrie 2019 concurs intern de TITULARIZARE pentru ocuparea posturilor:
– 4 posturi profesor învățământ primar;
– 1 post profesor limba engleză.
Dosarele de înscriere se depun până în 30.09.2019 , în intervalul orar 9.00 – 12.00, la secretariatul școlii.
Metodologia de concurs poate fi consultată la sediul școlii.
Informații suplimentare la sediul școlii, situat pe str. Dr Victor Babeș 26B, Baia Mare, pe e-mail
CALENDAR DESFĂȘURARE CONCURS
Concursul constă în următoarele probe:
– interviu 02.10.2019
– proba practică 03.10.2019
– proba scrisă 04.10.2019
METODOLOGIE CONCURS
Metodologia de concurs poate fi consultată la sediul școlii.
Metodologia poate fi acesată aici :
Metodologia de organizare a concursului de titularizare
Capitolul I
Dispoziţii generale
Articolul 1
(1) Organizarea și desfășurarea concursului de titularizare la Școala Primară Internationala, Baia Mare se realizează după prezenta Metodologie.
(2) Concursul pentru ocuparea posturilor didactice titularizabile constă în interviu, susținerea unei inspectii la clasa şi probă scrisă din didactica specialităţii în profilul postului didactic.
(3) Dosarele de înscriere se depun până luni, 30.09.2019, la secretariatul unității, în intervalul orar 9.00-12.00, de luni până vineri.
(4) Interviul are loc miercuri, 02.10.2019, începând cu ora 13.00.
(5) Inspectia la clasa se desfășoară în 03.10.2019. Această probă, ca și interviul, este eliminatorie. Nota obţinută are o pondere de 25%. Candidaţii care nu obţin la proba practică minimum nota 5 (cinci) nu pot participa la proba scrisă. Candidaţii care nu obţin la proba practică minimum nota 7 (şapte) nu pot ocupa posturi didactice vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată.
(6) Proba scrisă are loc in 04.10.2019. Această probă se susţine pe baza subiectelor elaborate de comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise constituită la nivelul unităţii de învăţământ în concordanţă cu programele specifice pentru concurs în specialitatea postului didactic, aprobate prin ordin al ministrului educaţiei și se evaluează prin note de la 10 la 1. Nota obţinută la proba scrisă are o pondere de 75% în media de repartizare.
(7) Pentru proba scrisă se stabilesc, de către comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise, minimum 3 (trei) variante de subiecte şi baremele de evaluare aferente, din care comisia de organizare şi desfăşurare a concursului alege, prin tragere la sorţi, numărul variantei pentru proba scrisă şi al variantei de rezervă.
(8) Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată, candidaţii trebuie să obţină minimum nota 7 (şapte) atât la proba scrisă, cât şi la inspecţia la clasă, iar media de repartizare se calculează astfel: [(nota obţinută la proba scrisă)*3 + (nota obţinută la inspecţia la clasă)]/4.
(9) Pentru angajarea pe perioadă determinată, candidaţii trebuie să obţină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât şi la inspecţia la clasa, iar media de repartizare se calculează astfel: [(nota obţinută la proba scrisă)*3 + (nota obţinută la inspecţia la clasă)]/4.
(10) În cazul mediilor de repartizare egale obţinute la concurs, departajarea candidaţilor se face în următoarea ordine, după:
a)domiciliul în localitatea în care se află postul didactic solicitat;
b)gradul didactic;
c)media obţinută la examenul de licenţă/absolvire/ diplomă/bacalaureat;
d)soţ/soţie în învăţământ;
e)fiu/fiică în învăţământ.
Articolul 2
(1) Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ hotărăşte, la propunerea directorului, dacă organizează concursul independent şi transmite hotărârea inspectoratului şcolar.
(2) Posturile didactice vacante pentru angajare cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată propuse pentru ocuparea prin concurs trebuie aibă o viabilitate estimată de cel puţin 4 (patru) ani. În situaţia în care unităţile de învăţământ se grupează în asocieri temporare, catedrele vacante pentru angajare cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată, prin concurs, se pot constitui din ore existente în 1-2 unităţi de învăţământ de pe raza aceleiaşi localităţi ori din localităţi apropiate.
(4) În structura catedrelor vacante pentru angajare cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată pot fi incluse cel mult 4 (patru) ore opţionale cuprinse în schema orară pe parcursul întregii zile. Unităţile de învăţământ particular din învăţământul preuniversitar autorizate pot propune pentru concurs şi catedre vacante pentru angajare cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată incomplete până la cel puţin o jumătate de normă.
Capitolul II
Înscrierea candidaţilor şi disciplinele de concurs
Articolul 3
Cererile de înscriere la concursul pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în unităţile de învăţământ particular din învăţământul preuniversitar, potrivit anexei nr. 2, însoţite de copii de pe documentele solicitate, se înregistrează la secretariatul unităţii de învăţământ. Actele de studii se depun în copie legalizată sau conform cu originalul. Candidaţii au obligaţia de a respecta cu stricteţe graficul afişat de unitatea de învăţământ care organizează concurs.
Articolul 4
Absolvenţii învăţământului superior care se înscriu la concurs şi care nu au dobândit definitivarea în învăţământ trebuie să facă dovada pregătirii psihopedagogice după cum urmează:
a)absolvenţii cu diplomă ai studiilor de lungă/scurtă durată şi ai studiilor medii/postliceale au obligaţia de a finaliza pregătirea psihopedagogică în termen de cel mult 3 ani de la angajarea în învăţământ;
b)absolvenţii cu diplomă ai ciclului I de studii universitare de licenţă şi ai ciclului II de studii universitare de masterat pot ocupa posturi didactice/catedre în învăţământul preşcolar, preuniversitar obligatoriu, profesional şi la anul de completare, cu condiţia deţinerii a minimum 30 de credite de studii transferabile din programul de pregătire psihopedagogică oferit de departamentele pentru pregătirea personalului didactic;
c)absolvenţii cu diplomă ai ciclului II de studii universitare de masterat pot ocupa posturi didactice/catedre în învăţământul liceal sau postliceal, cu condiţia deţinerii unei pregătiri psihopedagogice care să corespundă unui număr de minimum 60 de credite de studii transferabile, prin programe de pregătire oferite de departamentele pentru pregătirea personalului didactic.
Pentru absolvenţii cu diplomă ai liceului pedagogic, ai colegiului universitar pedagogic sau ai ciclului I de studii universitare de licenţă cu specializarea „Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar” se consideră îndeplinită condiţia deţinerii a minimum 30 de credite de studii transferabile din programul de pregătire psihopedagogică oferit de departamentele pentru pregătirea personalului didactic.
Capitolul III
Comisiile de concurs
Articolul 5
Pentru organizarea şi desfăşurarea concursului la nivelul unei unităţi de învăţământ particular din învăţământul preuniversitar, consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ stabileşte comisia de concurs, conform art. 254 alin. (10) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare. Comisia de organizare şi desfăşurare a concursului, numită prin decizia directorului unităţii de învăţământ particular/ reprezentantului fundaţiei sau asociaţiei, are următoarea componenţă:
a)preşedinte – directorul sau un cadru didactic, membru al consiliului de administraţie;
b)membri – profesori, de regulă titulari, care au dobândit definitivarea în învăţământ;
c)un reprezentant din partea Fondatorului;
c)un reprezentant al inspectoratului şcolar;
d)secretar – un cadru didactic.
Articolul 6
Membrii comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului au următoarele atribuţii:
a)preşedintele:
- asigură corectitudinea înscrierii candidaţilor la concurs şi ia deciziile corespunzătoare în această direcţie, în raport cu precizările şi ordinele Ministerului Educaţiei Nationale;
- ia măsurile necesare pentru asigurarea cu material logistic a centrului de concurs;
- întocmeşte şi afişează graficul desfăşurării probelor practice/orale în profilul postului sau a inspecţiilor speciale la clasă;
- verifică sălile de examen, încăperea în care se face multiplicarea subiectelor şi echipamentele necesare pentru desfăşurarea optimă a concursului;
- afişează pe uşile sălilor de examen şi la avizierul unităţii şi centrului, împreună cu secretarul şi ceilalţi membri ai comisiei, listele cu candidaţii repartizaţi pe săli şi disciplinele la care susţin concursul;
- ia toate măsurile necesare pentru începerea concursului la ora fixată. Identifică eventualii candidaţi care nu s-au regăsit pe liste şi îi repartizează în săli;
- întocmeşte listele cu personalul didactic care va asigura supravegherea candidaţilor, verificarea identităţii candidaţilor şi sigilarea lucrărilor scrise. Numeşte, prin tragere la sorţi, pentru fiecare sală, 2 supraveghetori, din care unul este numit responsabil de sală, care au altă specialitate decât candidaţii din sala de concurs şi care nu au printre candidaţi rude sau afini până la gradul al IV-lea inclusiv. În acest sens, supraveghetorii depun o declaraţie scrisă. Unul dintre ei este numit responsabil de sală. Supraveghetorii sunt selectaţi din rândul personalului didactic, în următoarea ordine: profesori, institutori, învăţători, educatoare, maiştri instructori;
- instruieşte, împreună cu ceilalţi membri ai comisiei, supraveghetorii şi stabileşte atribuţiile acestora în concordanţă cu prevederile prezentei metodologii.
- asigură, împreună cu secretarul şi ceilalţi membri ai comisiei, multiplicarea subiectelor şi le distribuie, în deplină siguranţă, în săli;
- semnează lucrările candidaţilor din centrul de concurs;
- preia lucrările pe bază de proces-verbal tip de la responsabilii de sală. Verifică dacă numărul lucrărilor şi numărul paginilor acestora, predate de candidaţi supraveghetorilor de sală, corespund înscrisurilor din borderoul de predare a lucrărilor;
- predă, pe bază de proces-verbal, preşedintelui comisiei de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise lucrările scrise ale candidaţilor, însoţite de un borderou pe discipline de concurs, menţionând numărul acestora şi numărul de pagini pentru fiecare lucrare scrisă;
- asigură afişarea baremelor la centrul de concurs;
- întocmeşte şi afişează tabelul nominal cu rezultatele concursului, în ordinea descrescătoare a notelor, pe discipline de concurs;
- primeşte contestaţiile şi le transmite, sub semnătură, comisiei de rezolvare a contestaţiilor;
- după primirea rezultatelor la contestaţii, pe baza rezultatelor concursului, întocmeşte clasificarea finală a candidaţilor, pe discipline de concurs, şi propune inspectoratului şcolar lista pentru validarea rezultatelor;
- raportează operativ toate datele care i se solicită, precum şi orice eveniment deosebit;
- semnează adresele pentru plata persoanelor implicate în concurs şi predă copiile acestor documente serviciului financiar-contabil din unitate;
- răspunde din punct de vedere material şi financiar de organizarea şi desfăşurarea concursului.
b)secretarul:
- afişează la centrul de concurs lista posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate stabilită şi aprobată în consiliul/consiliile de administraţie al(e) unităţii/unităţilor de învăţământ particular care organizează concurs, cu cel puţin 30 de zile înaintea concursului, conform art. 254 alin. (7) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare. Deoarece este interzisă modificarea ulterioară a listei, informează preşedintele comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului asupra oricărei tentative de schimbare a acesteia;
- verifică cererile candidaţilor înscrişi la concurs, documentele anexate necesare înscrierii şi alcătuieşte lista acestora pe discipline de concurs;
- afişează pe uşile sălilor de concurs şi la avizierul centrului, împreună cu ceilalţi membri ai comisiei, listele cu candidaţii admişi la concurs;
- alcătuieşte lista disciplinelor pentru care sunt necesare subiecte de concurs;
- împreună cu preşedintele centrului de concurs, verifică sălile de concurs şi sala de multiplicare a subiectelor şi ia măsurile necesare pentru amenajarea corespunzătoare a acestora;
- repartizează, nominal, candidaţii în sălile de concurs, pe discipline;
- instruieşte, împreună cu ceilalţi membri ai comisiei, supraveghetorii şi stabileşte atribuţiile acestora în conformitate cu prevederile prezentei metodologii;
- împreună cu preşedintele centrului şi ceilalţi membri ai comisiei asigură multiplicarea subiectelor;
- aplică ştampila centrului de concurs pe lucrările candidaţilor. Pentru ştampilă se utilizează tuşul albastru;
- asigură afişarea, la loc vizibil, a baremului de corectare pentru toate disciplinele la care s-a susţinut concurs;
- asigură afişarea listei, în timp util, cu rezultatele obţinute de candidaţi;
- primeşte contestaţiile şi transmite tabelul nominal comisiei de rezolvare a contestaţiilor;
- alcătuieşte şi afişează lista cu rezultatele definitive;
- răspunde, împreună cu preşedintele centrului, de materialele de concurs primite;
- informează în permanenţă preşedintele comisiei de concurs despre evenimentele importante sau neprevăzute care se petrec pe perioada desfăşurării probelor de concurs;
- completează şi, împreună cu preşedintele comisiei unităţii/centrului, înmânează supraveghetorilor adeverinţele de normare a activităţii depuse;
- realizează toate lucrările necesare organizării şi desfăşurării concursului la termen: liste cu posturi, lista candidaţilor înscrişi, lista candidaţilor admişi, tabelele cu rezultatele concursului, lista cu repartizarea candidaţilor, deciziile/adresele de repartizare, situaţiile statistice;
- informează în permanenţă preşedintele comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului despre evenimentele importante sau neprevăzute care se petrec pe perioada desfăşurării concursului;
c)membrii:
- verifică, împreună cu secretarul comisiei, corectitudinea înscrierii candidaţilor la concurs şi propun preşedintelui comisiei deciziile corespunzătoare în această direcţie, în raport cu precizările şi ordinele ministrului educaţiei;
- verifică modul în care centrul de concurs este organizat pentru desfăşurarea concursului: ambientul din sălile de concurs, funcţionarea aparatelor de multiplicat, telefonului, , conexiunii la internet, asigurarea asistenţei medicale de specialitate, asigurarea cu materiale de concurs şi consumabile, foi tipizate, toner, hârtie, pixuri, capse, capsatoare etc.;
- asigură dirijarea candidaţilor către sălile de concurs;
- asigură multiplicarea subiectelor, verifică concordanţa dintre subiecte şi specializarea candidaţilor, introduc subiectele în plicuri şi le predau secretarului comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului;
- participă la distribuirea subiectelor în săli;
- participă, alături de preşedintele şi secretarul comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului, la preluarea lucrărilor, a proceselor-verbale, a copiilor adeverinţelor de salarizare a personalului didactic angrenat în concurs, precum şi a materialelor nefolosite;
- participă la alcătuirea tabelelor cu rezultatele obţinute de candidaţi la concurs;
- participă la primirea şi înregistrarea contestaţiilor;
- informează în permanenţă preşedintele comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului despre evenimentele importante sau neprevăzute care se petrec pe perioada desfăşurării probelor de concurs.
Articolul 7
(1) În situaţia în care concursul se organizează de către o unitate de învăţământ, comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise se numește prin decizia directorului şi are următoarea componenţă:
a)preşedinte – un cadru didactic titular, membru al consiliului de administraţie;
b)membri – pentru fiecare disciplină de concurs, câte 2 profesori titulari de specialitate din învăţământul preuniversitar având gradul didactic I sau II/metodişti/inspectori şcolari;
c)secretar – un cadru didactic.
(2) În mod excepţional, pentru disciplinele la care nu se identifică profesori evaluatori din învăţământul preuniversitar, cadre didactice titulare având gradul didactic I sau II, preşedintele comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului solicită sprijinul comisiei judeţene de monitorizare a concursului pentru ocuparea posturilor didactice vacante în unităţile de învăţământ particular din învăţământul preuniversitar.
Articolul 8
(1) Decizia de numire a comisiei de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise se emite cu cel mult 48 de ore înainte de începerea probei scrise.
(2) Membrii comisiei de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise declară în scris că păstrează secretul asupra subiectelor. În cazul divulgării subiectelor, aceştia suportă consecinţele legii.
(3) Subiectele şi baremele de evaluare pentru proba scrisă sunt alcătuite de membrii comisiei în incinta unităţii la care se desfăşoară concursul, într-un spaţiu separat de zona de redactare a lucrărilor scrise, într-un interval orar adecvat.
(4) Preşedintele comisiei de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise predă plicurile sigilate cu variantele elaborate preşedintelui comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului până la ora 12,00 din ziua de desfăşurare a probei scrise. La predarea/primirea plicurilor sigilate cu subiecte şi bareme de evaluare, secretarii celor două comisii întocmesc un proces-verbal.
(5) În cazul în care la proba scrisă se constată în maximum 30 de minute de la începerea probei scrise faptul că subiectul/subiectele a/au fost formulat/e greşit sau în afara programei de concurs, se va utiliza varianta de rezervă, la decizia preşedintelui comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului, după consultarea membrilor comisiei de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise. În situaţia în care, după 30 de minute de la începerea probei scrise, se constată că subiectul/subiectele a/au fost formulat/e greşit sau în afara programei de concurs, candidaţii primesc punctajul integral aferent subiectului formulat greşit.
Articolul 9
(1) Evaluarea şi notarea lucrărilor scrise se desfăşoară în săli prestabilite, în care nu este permis accesul altor persoane, în afara membrilor comisiei de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise. Fiecare lucrare scrisă este verificată independent, în săli separate, de cei 2 membri ai comisiei şi apreciată separat, cu note de la 10 la 1, incluzând şi punctul din oficiu, conform baremului de evaluare. Fiecare profesor evaluator trece punctele acordate pentru fiecare subiect, precum şi nota finală, în borderoul de notare, după terminarea evaluării. La evaluare nu se fac însemnări pe lucrare. Un corector nu are acces la borderoul celuilalt.
(2) Preşedintele comisiei de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise verifică borderourile şi semnalează diferenţele mai mari de un punct dintre notele acordate de cei 2 profesori evaluatori. În această situaţie, cei 2 profesori evaluatori reverifică împreună lucrarea şi acordă o nouă notă care se înregistrează într-un alt borderou. Această notă trebuie să fie cuprinsă între notele iniţiale. În caz de divergenţe între cei 2 profesori evaluatori, lucrarea este recorectată de un al treilea profesor evaluator, numit prin decizia preşedintelui comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului, la propunerea preşedintelui comisiei de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise. Nota acestuia este definitivă şi va fi semnată de cei 3 profesori evaluatori.
(3) Când nu s-au semnalat diferenţe mai mari de un punct, fiecare profesor evaluator îşi înscrie propria notă pe lucrare, semnează în dreptul notei, iar preşedintele comisiei de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise calculează nota finală ca medie aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, o trece pe lucrare şi semnează.
(4) După stabilirea mediei, preşedintele comisiei de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise deschide lucrările scrise, în prezenţa profesorilor evaluatori, şi consemnează notele finale într-un proces-verbal-tip, ce cuprinde numele candidaţilor, numărul lucrării şi nota finală obţinută.
(5) Lucrările candidaţilor, împreună cu borderourile de corectare şi procesele-verbale cu notele finale obţinute, sunt predate preşedintelui comisiei de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise.
(6) Evaluarea lucrărilor de concurs şi afişarea rezultatelor se realizează în termen de maximum 12 ore de la finalizarea probei scrise.
Articolul 10
Lucrările scrise, pentru care se depun contestaţii, în termen de maximum 12 de ore de la afişarea rezultatelor, se resigilează, în vederea reevaluării, secretizându-se şi nota/notele acordată/acordate la prima evaluare.
Articolul 11
(1) Comisia de rezolvare a contestaţiilor este formată, în întregime, din alte persoane decât cele din comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise.
(2) În unităţile de învăţământ care organizează individual concursul, comisia de rezolvare a contestaţiilor este stabilită și numită prin decizia directorului şi are următoarea componenţă:
a)preşedinte – directorul unităţii de învăţământ ori un cadru didactic, membru al consiliului de administraţie;
b)membri – pentru fiecare disciplină de concurs, câte 2 profesori titulari de specialitate din învăţământul preuniversitar având gradul didactic I sau II;
c)secretar – un cadru didactic.
Articolul 12
(1) În cazul în care diferenţa dintre nota finală acordată de comisia de rezolvare a contestaţiilor şi nota finală acordată de comisia de evaluare este de cel mult 0,5 puncte, diferenţă care poate fi în plus sau în minus, rămâne definitivă nota finală acordată de comisia de evaluare.
(2) Dacă diferenţa dintre nota finală acordată de comisia de rezolvare a contestaţiilor şi nota finală stabilită în urma evaluării iniţiale este mai mare de 0,5 puncte, nota finală acordată de comisia de rezolvare a contestaţiilor este definitivă.
(3) În situaţia lucrărilor cu nota finală stabilită în urma evaluării iniţiale între 4,50-4,99, respectiv 6,50-6,99, inclusiv notele de 4,50 şi 4,99, respectiv cele de 6,50 şi 6,99 sau o notă cel puţin egală cu 9,50, nota definitivă este nota finală atribuită la recorectare.
(4) Hotărârile comisiei de rezolvare a contestaţiilor sunt definitive şi se pot ataca numai prin procedura contenciosului administrativ, contestaţia reprezentând plângerea din cadrul procedurii prealabile reglementate de art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
(5) Dacă diferenţa între nota finală stabilită de comisia de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise şi nota finală stabilită de comisia de rezolvare a contestaţiilor este mai mare de 1 punct, se ia în considerare ultima notă acordată.
Articolul 13
(1) Inspectoratul şcolar monitorizează concursul pentru ocuparea posturilor didactice declarate vacante/rezervate în unităţile de învăţământ particular din învăţământul preuniversitar. Inspectoratul şcolar, prin inspectorul general, şi conducerile unităţilor de învăţământ răspund integral de buna desfăşurare a concursului, potrivit prezentei metodologii.
Capitolul IV
Desfăşurarea concursului
Articolul 14
(1) După validarea dosarelor de concurs şi afişarea listei candidaţilor admişi pentru susţinerea probelor de concurs, comisia de organizare şi desfăşurare a concursului afişează graficul de desfăşurare a probei practice.
(2) Candidaților care au promovat Concursul național unic de titularizare, cu minim nota 7, în ultimii șase ani, li se recunoște nota pentru proba scrisă.
(3) După desfăşurarea şi evaluarea interviului și a probei practice se alcătuieşte lista candidaţilor admişi pentru susţinerea lucrării scrise. Această listă va fi afişată la avizierul unităţii.
Articolul 15
(1) După primirea variantelor de subiecte, preşedintele comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului, la ora 12.00, trage la sorţi, în prezenţa întregii comisii, varianta de subiect pentru redactarea lucrării scrise şi se încheie un proces-verbal.
(2) Membrii comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului realizează multiplicarea subiectelor şi le introduc în plicuri până la ora 13.45. Pe plicurile sigilate se aplică ştampila centrului de concurs.
(3) Transmiterea subiectelor în sălile de concurs se face de către preşedinte şi secretarul comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului.
(4) Membrii comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului care au multiplicat subiectele, precum şi membrii comisiei de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise nu părăsesc încăperile în care s-au efectuat aceste operaţiuni decât după o oră de la începerea probei scrise.
Articolul 16
(1) Lucrarea scrisă se desfăşoară la data prevăzută de grafic, începând cu orele 14.00. Candidaţii vor fi prezenţi în sala de concurs cel mai devreme la orele 12.00 şi cel mai târziu la orele 13.00, înainte de a fi deschis plicul cu subiecte. După primirea subiectelor de concurs de către candidaţi, durata de redactare a lucrărilor scrise este de 4 (patru) ore, timp ce nu poate fi depăşit.
(2) Pentru redactarea lucrărilor se foloseşte cerneală sau pix de culoare albastră; desenele/graficele se pot executa şi cu creionul negru.
(3) Candidaţii şi supraveghetorii nu pot avea asupra lor, în sala de concurs, cărţi, caiete, telefoane mobile sau alte mijloace de comunicare la distanţă.
(4) În vederea desfăşurării probelor scrise se asigură supravegherea fiecărei săli de către 2-3 supraveghetori cu specializări diferite de cele ale candidaţilor, care verifică identitatea candidaţilor, prin buletin/carte/adeverinţă de identitate sau paşaport.
(5) La avizierul centrului de concurs se afişează repartizarea pe săli a candidaţilor, cu 24 de ore înainte de desfăşurarea probei scrise, iar pe uşa fiecărei săli se afişează tabele nominale cu candidaţii repartizaţi în săli şi disciplina la care susţin concurs. În fiecare sală de concurs se recomandă să fie repartizaţi candidaţi care susţin concursul la cel puţin două discipline diferite.
(6) Responsabilii de săli primesc, sub semnătură, de la secretarul comisiei, tabelul nominal cu candidaţii repartizaţi în sala respectivă, precum şi foile tipizate de examen şi ciornele necesare, în funcţie de numărul concurenţilor.
(7) Membrii comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului, desemnaţi pentru multiplicare, asigură numărul necesar de exemplare care se introduc în plicuri şi se secretizează.
(8) Preşedintele comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului, împreună cu secretarul comisiei, distribuie la sălile de concurs plicurile secretizate cu subiecte, astfel încât la ora 14.00 să se poată desface în prezenţa candidaţilor.
(9) Din momentul deschiderii plicului cu subiecte, niciun candidat nu mai poate intra sau părăsi sala, decât dacă predă lucrarea şi semnează de predare.
(10) Candidaţii care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba respectivă.
(11) După înmânarea subiectelor candidaţilor, un membru al comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului, însoţit de preşedintele sau secretarul acestei comisii, verifică dacă toţi candidaţii au primit subiectul corespunzător specializării/ disciplinei de concurs, verifică prezenţa candidaţilor.
(12) În timpul desfăşurării probei, supraveghetorii nu discută între ei şi nu rezolvă subiectele. Unul dintre supraveghetori se aşază în faţa clasei şi altul în spatele clasei şi nu au alte preocupări decât supravegherea.
(13) Înscrierea numelui candidaţilor în afara spaţiului care se sigilează, precum şi orice alte semne distinctive pe foile de concurs, destinate lucrărilor scrise sau pe ciorne, determină anularea lucrărilor scrise. Candidaţii care doresc să corecteze o greşeală taie fiecare rând din pasajul greşit cu o linie orizontală, iar schemele/desenele cu o linie oblică.
(14) Candidaţii care în timpul desfăşurării probelor de concurs sunt surprinşi copiind sau transmiţând soluţii cu privire la subiecte sunt eliminaţi din concurs, încheindu-se un proces verbal în acest sens de către supraveghetori sau membri ai comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului. Aceeaşi măsură se aplică şi pentru orice tentativă de fraudă. Candidaţii eliminaţi din concurs pentru fraudă sau tentativă de fraudă nu sunt repartizaţi pe posturi didactice/catedre.
(15) Candidaţii care din motive de sănătate sunt obligaţi să părăsească sala de concurs pot solicita anularea lucrării, pe baza unei declaraţii.
(16) Candidaţii care renunţă din proprie iniţiativă la concurs pot solicita anularea lucrării, pe baza unei declaraţii şi părăsesc sala după cel puţin o oră de la deschiderea plicului cu subiecte.
(17) În situaţiile de la alin. (15) şi (16) lucrările scrise nu sunt evaluate, iar în statistici candidaţii respectivi se consideră retraşi.
(18) În cazuri excepţionale, dacă un candidat se simte rău şi solicită părăsirea temporară a sălii, el este însoţit de unul dintre supraveghetori până la înapoierea în sala de examen. În această situaţie timpul alocat rezolvării subiectelor nu se prelungeşte.
(19) Cadrele didactice supraveghetoare care furnizează soluţii ale subiectelor de concurs, falsifică lucrări sau au manifestări de neglijenţă în îndeplinirea atribuţiilor de supraveghetor, cum ar fi tolerarea unor acţiuni ori intenţii de fraudă ale candidaţilor, părăsirea nejustificată a sălii de concurs de către aceştia etc., răspund disciplinar, conform legii nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit dispoziţiilor Codului civil sau conform dispoziţiilor Codului penal, în funcţie de gravitatea faptei.
(20) Candidaţii sigilează lucrările scrise, în prezenţa responsabilului de sală, după care se aplică ştampila centrului de concurs şi semnătura preşedintelui comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului. Pentru ştampilă se utilizează tuşul albastru.
(21) După ce îşi încheie lucrările, candidaţii numerotează foile de concurs, numai cu cifre arabe, în partea de jos a paginii, în colţul din dreapta, indicând pagina curentă şi numărul total de pagini scrise, de exemplu, sub forma 3/5, pentru pagina a treia, în situaţia în care candidatul a scris în total 5 pagini. Se vor numerota toate paginile pe care candidatul a scris, inclusiv acelea pe care sunt scrise doar câteva rânduri, partea nescrisă fiind barată de către supraveghetori.
(22) După ce termină redactarea lucrărilor, candidaţii le predau responsabilului de sală, semnează în borderoul de predare a lucrărilor, menţionând numărul de pagini scrise. Spaţiile libere ale întregii lucrări se anulează cu linie frântă în forma literei „Z”, de către un supraveghetor, în faţa candidatului. În sală rămân cel puţin 3 (trei) candidaţi până la predarea ultimei lucrări.
(23) Ciornele se predau separat, odată cu lucrarea, responsabilului de sală, fără să aibă valabilitate în evaluarea lucrării şi la eventualele contestaţii. Ciornele se păstrează în arhiva unităţii de învăţământ care organizează concursul timp de un an.
(24) Baremele de corectare vor putea fi consultate, după finalizarea probei scrise, afişate la loc vizibil.
(25) După ieşirea candidaţilor din sala în care s-a desfăşurat proba, supraveghetorii de sală vor preda comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului lucrările candidaţilor, borderourile de predare a lucrărilor, tipizatele anulate şi cele nefolosite.
(26) Lucrările scrise, pe discipline de învăţământ, sunt amestecate de către preşedintele comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului şi apoi sunt depozitate, dacă este cazul, în condiţii de securitate maximă, astfel încât o singură persoană, acţionând independent, să nu poată avea acces la lucrările scrise, până la predarea acestora cu proces-verbal preşedintelui comisiei de elaborare a subiectelor, a baremelor de evaluare şi de evaluare a lucrărilor scrise din cadrul unităţii/centrului de concurs în aceeaşi zi. Rezultatele concursului se afişează la sediul unităţii de învăţământ unde s-a desfăşurat proba scrisă, în termen de maximum 12 ore de la finalizarea probei scrise.
(27) Contestaţiile se depun la unitatea de învăţământ particular fiind înregistrate de secretarul comisiei de rezolvare a contestaţiilor, în termen de maximum 12 ore de la afişarea rezultatelor.
Capitolul V
Validarea concursului şi repartizarea candidaţilor
pe posturi didactice în unităţi de învăţământ particular
din învăţământul preuniversitar
Articolul 17
(1) Validarea concursului şi angajarea pe post se fac de către conducerea unităţii de învăţământ particular şi se comunică, în scris, inspectoratului şcolar.
(2) După soluţionarea tuturor contestaţiilor comisia de organizare şi desfăşurare a concursului alcătuieşte un raport sintetic şi listele finale, în ordinea descrescătoare a notelor, pentru fiecare disciplină de concurs. Pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor publicate pentru concurs, avizul cultului se va obține după promovarea examenului.
(3) Raportul sintetic şi listele finale sunt prezentate conducerii unităţii de învăţământ particular în vederea validării, conform art. 254 alin. (12) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.
(4) Conducerea unităţii de învăţământ particular emite deciziile de repartizare pe posturi didactice/catedre şi le transmite spre avizare inspectoratului şcolar.
Articolul 18
(1) În baza deciziei de repartizare semnate de conducerea unităţii de învăţământ particular şi avizate de inspectorul şcolar general, directorul unităţii de învăţământ particular încheie cu candidaţii repartizaţi contracte individuale de muncă pe perioadă nedeterminată sau determinată, după caz, după cum urmează:
a)contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, pentru candidaţii repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată şi care au dobândit definitivarea în învăţământ;
b)contract individual de muncă pe perioadă determinată, pentru candidaţii repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate şi care nu au dobândit definitivarea în învăţământ, indiferent de statutul postului pe care au fost repartizaţi;
c)contract individual de muncă pe perioadă determinată pentru candidaţii repartizaţi pe posturi vacante/rezervate pentru angajare pe perioadă determinată.
(2) Pentru candidaţii care nu au dobândit definitivarea în învăţământ repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, consiliul/consiliile de administraţie al/ale unităţii/unităţilor de învăţământ particular la care au fost repartizaţi poate hotărî ulterior modificarea duratei contractului individual de muncă, din perioadă determinată în perioadă nedeterminată, după ce aceşti candidaţi promovează examenul pentru definitivare în învăţământ.
Capitolul VI
Dispoziţii finale
Articolul 19
Din toate comisiile implicate în organizarea şi desfăşurarea concursului nu pot face parte persoanele care concurează sau care au în rândul candidaţilor rude ori afini până la gradul al IV-lea inclusiv. Membrii tuturor comisiilor implicate în organizarea şi desfăşurarea concursului semnează, în acest sens, o declaraţie pe propria răspundere, care se predă preşedintelui comisiei de monitorizare a concursului.
Articolul 20
Lucrările de concurs şi borderourile de corectare se păstrează în arhiva unităţilor organizatoare, timp de un an, iar celelalte documente, conform normativelor în vigoare.
Articolul 21
Unităţile de învăţământ particular care organizează concursul vor înainta inspectoratelor şcolare tabele nominale cuprinzând candidaţii repartizaţi, precum şi dosarele acestora, în termen de 3 zile lucrătoare de la finalizarea acestuia. Pentru fiecare candidat care în urma concursului ocupă un post didactic vacant, conducerea unităţii de învăţământ particular menţionează, în tabelul care se înaintează la inspectoratul şcolar, situaţia angajării candidatului.
Articolul 22
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezenta metodologie.